Du behöver en dator eller telefon som kommer från skolan/arbetet.
Endast dessa enheter är installerade korrekt för att det ska fungera som tänkt.
I datorn måste du vara inloggad med ditt personliga konto som du fått från skolan/arbetet.
På våra datorer har vi standardiserat alla våra webbapplikationer för webbläsaren Google Chrome.
Det är denna webbläsaren du ska använda med din skol-/arbetsdator.
Här är en video som förklarar hur du använder denna metod.
Denna metod är tänkt till åtkomst från privat telefon eller hemdator
Du behöver en telefon eller surfplatta där du kan ladda ner en gratisapp
Du behöver ett personligt datakonto som du fått från skolan/arbetet
Du behöver åtkomst till din skol-/arbetsdator för att läsa QR-koden via mailen
Fråga: Jag får bara ny QR-kod skickad till mailen hela tiden?
Svar: Du har hoppat över steg 13 i följande instruktion. Du behöver göra om allt.
Fråga: När jag försöker ange koden / registrera Microsoft Authenticator får jag
felmeddelandet "Something went wrong with the validation of your OTP, please try again."?
Svar: Detta felmeddelande betyder att koden från Microsoft authenticator-appen är
fel / utgången. Försök igen med koden från Microsoft authenticator-appen, och innan tiden löper ut.
Fråga: När jag försöker ange koden för Microsoft Authenticator får jag felmeddelandet
"Disconnect device"?
Svar: Du har bytt mobilenhet eller tagit bort kontot i appen Microsoft authenticator.
Du kan registrera igen om du har kvar QR-koden i din mail. Annars måste din
skola/arbetsplats kontakta IT supporten för hjälp.
Du behöver ett aktiverat BankID på din privata telefon eller hemdator.
Du behöver vara registrerad korrekt i våra kontosystem.
Här är en video som förklarar hur du använder denna metod.
Denna metod är enbart till för elever.
Du behöver vara registrerad korrekt i våra kontosystem.
Tillfällig inloggningsmetod.
Elever anger e-postadress och lösenord för att logga in.
(istället för e-postadress kan du ange ditt korta användarnamn)
Denna metod är enbart till för elever på Skapaskolan.
Du behöver vara registrerad korrekt i våra kontosystem.
Tillfällig inloggningsmetod.
Elever anger e-postadress och lösenord för att logga in.
(istället för e-postadress kan du ange ditt korta användarnamn)
Om du får problem med ovanstående metoder kan du göra en felanmälan.
Personal
Gör felanmälan av konto i Topdesk.
Kontakta IT-ansvarig på skolan, en kollega eller din chef och be dem hjälpa dig.
Elev
Kontakta din lärare, mentor eller IT-ansvarig på skolan och be dem hjälpa dig.
Vårdnadshavare
Kontakta skolan och berätta vad som inte fungerar. De kommer ta ärendet vidare och hjälpa er.
Kontaktvägar hittar du här: erlaskolan.se realgymnasiet.se magnetica.se